Els sabadellencs i sabadellenques puntuen amb un notable el servei d’Aigües Sabadell
Els resultats anuals de l’enquesta de satisfacció dels clients i clientes s’han presentat en el marc de l’acte del Dia de les Persones Consumidores, amb representants dels grups de relació de la companyia d’aigües
Aquest dijous el pati del Museu d’Història de la ciutat ha acollit l’acte commemoratiu del Dia de les Persones Consumidores, una cita anual organitzada per Aigües Sabadell. La convocatòria s’ha realitzat seguint totes les mesures de seguretat relatives a la pandèmia de la Covid-19, pel que l’aforament ha estat més reduït que en anys anteriors, tot i que ha comptat amb una bona representació dels principals grups de relació de la companyia d’aigües.
En el transcurs de l’acte, Josep Escartín, director de Clients i Pacte Social d’Aigües Sabadell, ha presentat els resultats anuals de les enquestes de satisfacció dels clients i clientes, realitzada per l’empresa especialitzada FeedBack, que han posat de manifest que la ciutadania valora positivament la feina de la companyia d’aigües a la ciutat. Els sabadellencs i sabadellenques han puntuat amb un 7,8 sobre 10 el servei prestat per Aigües Sabadell. Els aspectes més ben valorats pels enquestats han estat l’absència d’interrupcions en el subministrament, la puntualitat en rebre la factura, la resolució d’avaries i la pressió de l’aigua. En quant a l’atenció telefònica, la ciutadania ha puntuat amb un 7,9 sobre 10 l’amabilitat en l’atenció. I en relació a les gestions en l’entorn on-line, especialment claus en l’any marcat per la pandèmia, l’enquesta destaca la bona acceptació per part dels clients i clientes: l’interface amigable és puntuada amb un 8,2 sobre 10. Josep Escartín ha volgut també destacar el coneixement dels ajuts i bonificacions socials per part de la ciutadania, gràcies a l’esforç que des de fa anys es realitza per arribar a tots els col·lectius de la ciutat: en l’actualitat, el 81,2% dels enquestats coneix el Fons Social i altres ajuts socials, mentre que al 2017 el coneixement era de tan sols el 29%. Com a aspectes a millorar, la ciutadania ha destacat, sobretot, el gust de l’aigua.
Durant l’any 2020 Aigües Sabadell ha emès 428.121 factures i ha rebut 239 queixes, relacionades, sobretot, amb la facturació (194 queixes), la qualitat del servei (32 queixes) i la pressió de l’aigua (13 queixes). Pel que fa a les queixes en organismes de Defensa del Consumidor, s’han interposat 6: 3 resoltes a favor de la companyia, 1 a favor del client i 2 més resoltes amb un acord per ambdues parts.
“Aquest acte, més que posar en valor els bons resultats de les enquestes de satisfacció, és una mostra més de la nostra aposta per la transparència”, ha explicat Enric Blasco, president d’Aigües Sabadell, en la seva intervenció, posant en valor també altres iniciatives que van en la mateixa línia, com ara el Dia de la Transparència, la publicació del Triple Informe Integrat (auditat externament per part d’AENOR) o la infografia-resum de l’activitat anual. “El resultat de les enquestes és també una eina de millora, que ens ajuda a corregir possibles desviacions i orientar la nostra activitat a les inquietuds detectades”. Enric Blasco també ha destacat els bons resultats tot i l’any atípic i complicat que hem viscut: “La ciutadania valora el servei essencial que presten les dones i els homes d’Aigües Sabadell i, tenint en compte la situació que hem viscut i que continuem patint, és un motiu d’orgull per a tots els que formem part de la companyia”.
L’acte del Dia de les Persones Consumidores ha comptat també amb la participació de Jordi Cabrafiga, secretari general en funcions de la Conselleria d’Empresa i Coneixement, i Mar Molina, regidora de Desenvolupament Urbà de l’Ajuntament de Sabadell.
Lliurament de les Mencions Aigües Sabadell a la defensa dels drets de les persones consumidores
Per segon any consecutiu, la companyia ha lliurat les Mencions Aigües Sabadell a persones que destaquen per la defensa dels drets de les persones consumidores. La Menció Aigües Sabadell, que ha estat dissenyada pels alumnes de l’escola inclusiva Xalest de Sabadell, han estat lliurades aquest any a Josep Maria Recasens, ex-subdirector general de l’Agència Catalana de Consum, i Emilia Gómez, ex-secretària de la Junta Arbitral de Sabadell.